tisdag 24 februari 2009

Dagar, nätter och dygn...


Här sitter jag, nöjd efter saker som är gjorda och glad för saker som ska ske. Lyssnar på en platta som jag ska vara med på vid dess release i slutet av Mars på KGB. Samuel Trygger är artisten som tolkar Dan Anderssons texter med egen musik. Dikter som ej tidigare är tonsatta...intressant projekt.
Sportlov är nu och jag är ju inte så inne på sport, men gärna på lov...drar till S-län med sonen några dagar.
Har gigg på söndag med Pär Enqvist Band så länge blir det inte, har ju mina margrisar som måste ha sitt.
Igår var jag med på en pilot som tar upp ämnet vapenaffärer som Bratt var huvudperson i...ämnet är även hur han och hans fru fick saker att gå ihop även att de jobbade för motsattheter. Hon startade Svenska Freds och var en av grundarna till Miljöpartiet, medan han sålde kanoner till Indien av Bofors producerade. Under den tiden bojkottade jag allt som hade med Bofors att göra...som privatperson var det ju frågan om tandkrämen...ha ha, med plastkulor som slipmedel. Hur i helvete kan man sälja vapen och tro att de inte ska användas...dessa peningkåta människor utan skrupler...
Jag jobbar som musiker och försöker ge människor upplevelser, roa eller oroa, så att de får tankar så stunden och tiden runt den blir givande. Ger inte så mycket penningar, men det ger ett gott samvete så jag kan få en rofylld sömn och ett glatt vaket tillstånd.

Det var det för nu...måste vidare med göranden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar