tisdag 24 mars 2009

Tjugofyra/sju...? 24/7 HeartBeatParty 365

Foto: Hans Whipsplash Müller
Dagar nätter jordevarv...vem satte namn på dem...vem rangordnade dagarna? Vi är själva ansvariga för att varje jordevarv blir lyckat...ingen kan ge mig ett dagsnamn och kräva att jag ska reagera därefter... Jag älskar dagar som nätter...det är stunder i mitt liv och mitt liv är mitt liv, mitt liv är min njutning. Jag konsumerar mina sekunder...en jämn ström av...kanske på...eller i...i som i liv...i ligger mittemellan l och v...L = Lust...V = Villig...i lust och vilja från lördag till freda´


Förstår inte reglerna, de oskrivna reglerna om att torsdagar ska det ätas ärtsoppa...fredag kyckling...lördag shitburger...söndagsstek...blodpudding på måndag, piskfinnar på tisdag...astabastafastapasta på onsdag...städa då, tvätta då, knulla på lördag och bakfull på söndag, trött på måndag och grinig på tisdag, längtande på onsdag och pirrig på torsdag, galen på fredag och värre på lördag, ångerfull på söndag och bitter på måndag, introvert på tisdag och lillördag på onsdag, ser ände på torsdag och slutar tidigare på fredag för att bete sig som ett svin på lördag!

Märkliga veckor...52 per år...begriper inte... Guldfiskscirklar...att inte folk tröttnar?

Låt våra sekunder tas tillvara...lev fullt ut!


1 kommentar:

  1. Skulle kunna vara provocerande om man var en sur och avundsjuk djävel:) Det är jag inte för jag vet att en helt independent tillvaro har också sitt pris. Folk tröttnar och de som tröttnar ordentligt vänder också allting upp och ner en vacker dag vill jag tro. I alla fall skiter i skrivna och oskrivna regler så gott det går.Livet är ett rollspel och huvudsaken är att kunna figurera som en bra skådespelare i varje fall om man inte lyckas gå på en sån rak väg som du verkar göra.

    SvaraRadera